در یک بدن سالم، خون از طریق شریان ها جریان می یابد و اکسیژن را به قلب منتقل می کند. با این حال، گاهی اوقات چربی، کلسترول و سایر مواد می تواند در شریان ها ایجاد شوند، این مواد باعث انسداد قلب می شود و جریان خون را به قلب کاهش می دهد یا قطع می کند. هنگامی که قلب خون غنی از اکسیژن را دریافت نمی کند، قلب آسیب می بیند و این به عنوان یک حمله قلبی شناخته می شود. شما ممکن است به آسانی متوجه مشکلات قلبی نشوید، اما با گذشت زمان، بیماری عروق کرونر (CAD) می تواند عضله قلب را تضعیف کند و منجر به نارسایی قلبی یا آریتمی شود. این بیماری می تواند بسیار جدی باشد و حتی می تواند منجر به مرگ شود.

آیا دارای ضربان قلب ناموزون هستید؟
آیا تا به حال در یک وضعیت استرس زا قرار گرفته اید که احساس می کنید قلبتان سریعتر می زند؟ شاید این احساس را قبل از آزمایش، مصاحبه شغلی یا موارد دیگر تجربه کرده باشید. احساس ناموزون در قفسه سینه می تواند نشانه ای از آریتمی باشد.

برخی تغییرات عادی است
این طبیعی است که ضربان قلب در طی یک روز تغییر می کند. به عنوان مثال، زمانی که در خواب و بیداری هیجان زده می شوید، ممکن است قلب شما ضربان تندی داشته باشد. گذشته از این تغییرات طبیعی، اکثر مردم در بعضی مواقع آریتمی را تجربه می کنند. بسیاری از آریتمی ها بی ضرر هستند. اما برخی می توانند توانایی قلب را برای پمپاژ کردن خون کاهش دهند یا حتی باعث توقف ناگهانی قلب شوند.

با دکتر خود صحبت کنید
برخی از علائم و نشانه های آریتمی عبارتند از: اضطراب، عرق کردن، سرگیجه و درد قفسه سینه. اما در نظر داشته باشید که بسیاری از آریتمی ها هیچ نشانه ای ندارند و یا به ندرت اتفاق می افتند و تشخیص آن ها مشکل می شود. بنابراین مهم است که با پزشک خود در مورد هر گونه نشانه های غیر معمولی، از جمله خستگی، غش، یا مشکل تنفس مشورت کنید.

کاهش استرس
یافتن راه هایی برای مقابله با استرس مانند یوگا و مدیتیشن می تواند آریتمی و حملات قلبی را کاهش دهد.

ترک اعتياد
توجه داشته باشید که مواد اعتیادآور مانند الکل، سیگار و داروهای تفریحی می توانند باعث آریتمی شوند.

جلوگیری از نارسایی قلب
نارسایی قلب باعث می شود که قلب نتواند خون را از طریق بدن پمپ کند. این بیماری همچنین می تواند فعالیت های روزانه را محدود و زندگی را کوتاه کند. پس بهتر است تلاش کنید تا از نارسایی قلبی جلوگیری کنید.

خوردن غذاهای سالم
داشتن یک رژیم غذایی سالم همراه با میوه ها، سبزیجات و غلات کامل از نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

ترک نمک و چربی
محصولات لبنی کم چرب و گوشت کم چربی برای خوردن مناسب هستند. اما از مصرف نمک، چربی، چربی های اشباع شده، چربی ترانس و کلسترول بپرهیزید.

فعالیت ورزشی منظم
در تمام روزهای هفته به مدت 30 دقیقه یا بیشتر فعالیت ورزشی داشته باشید.

قطع الکل
اگر شما در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی هستید، باید از مصرف الکل اجتناب کنید. مصرف متعادل الکل برای مردان دو بار در روز و برای زنان، یکبار در روز است.

ترک سیگار
از کشیدن سيگار و حتی استنشاق دود سيگار اجتناب کنید.

سفارشات دکتر را دنبال کنید
اگر شرایطی دارید که باعث نارسایی قلب می شود، به طور منظم دکتر خود را ببینید و دستورالعمل های او را برای درمان به درستی دنبال کنید.